• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kavram Karikatürü Destekli Fen Öğretimi Hakkında Öğretmen Adaylarının Görüşleri

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2017

Author

Emine Yurtyapan
Nezahat Kandemir
Şevket Kandemir

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmanın amacı, kavram karikatürü destekli fen öğretimi laboratuvar uygulamaları alan fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemektir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim yöntemi ile yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini Fen Bilgisi Öğretmenliği üçüncü sınıfta öğrenim gören öğretmen adayları (n= 6) oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışma kapsamında fen öğretimi laboratuvar uygulamaları dersi TGA öğretim yöntemi ile yürütülmüş olup, dersin tahmin aşamasında kavram karikatürü destekli etkinliklere yer verilmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış mülakatlar yoluyla elde edilmiştir. Mülakatların analizinde NVIVO 9.0 programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen veriler incelendiğinde kavram karikatürü destekli fen öğretimi hakkında öğretmen adayları ders öncesinde kaygılarının olduğu bildirmişlerdir. Ancak bu kaygılarının dersten sonra azaldığını, ileride meslek hayatlarında bu derste edindikleri tecrübeler ile kavram karikatürlerini kendi öğrencilerinde kullanacaklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca kendilerinde derse yönelik motivasyon durumlarının artmasıyla bilişsel ve duyuşsal becerilerin gelişmesini sağladığını, özellikle psikomotor becerilerinin geliştiğini belirtmişlerdir
 
The aim of this study is to determine the views of the science prospective teachers who get science education with concept cartoons support. The study was carried out using phenomenological method which is one of the quantitative methods. The sample of the study contained science prospective teachers (n = 6) attending to the third grade of Science department. For the sample selection, scale sampling method was used. In this context science teaching laboratory applications were carried out by using POE (PredictionObservation-Explanation) teaching method and the activities supported by concept cartoons were placed in the prediction step. The data was obtained through semi-structured interview questions. NVIVO 9.0 program was used for the analysis of the interviews. When the data was evaluated, the prospective teachers claimed that they were anxious about science teaching supported by cartoon before the class. However, it was seen that that their anxiety became less after the class and they added that they would use the same method in their classes when they start to their career. Moreover, by increasing their motivation, their cognitive and affective skills were improved and especially their psycho-motor skills were improved as well
 

Source

Ege Eğitim Dergisi

Volume

18

Issue

2

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjMk9Ua3pNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/293

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: