Başlık için Fen Bilimleri Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 184, listelenen: 114-133
-
Optimum yüzey işleme parametrelerinin anp ve Taguchi yöntemleri ile belirlenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2018)Tüm imalat yöntemlerinde, iş parçasının geometrik toleranslarının yanında tatmin edici bir pürüzlülük kalitesinin olması çok önemlidir. Farklı işleme yöntemleri kullanılarak işlenen yüzeyler, kullanılan parametrelerden ... -
Ortaokul "Saf madde ve karışımlar" ünitesinin öğretiminde Jigsaw tekniği ve öğrenme sürecine etkililiği
(Amasya Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri dersi ortaokul yedinci sınıf "Saf Madde Ve Karışımlar" ünitesine yönelik olarak geliştirilen işbirliğine dayalı Jigsaw etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarıları, bilimsel süreç ... -
Ortaokul 5. ve 6. sınıf fen bilimleri ders kitaplarının belirli kriterler açısından incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2017)Ders kitapları eğitimde kullanılan en önemli materyallerdendir. Öğretmen, öğrenci ve velilerin bilgiye ve dersin akış programına en kolay ulaşabileceği bir kaynak olan ders kitaplarının her yıl geliştirilmesi ve eksiklerinin ... -
Ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarının düşünme ve problem çözme becerileri ile yordanması
(Amasya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Fen Bilgisi, Türkçe, Matematik ve Sosyal Bilgiler derslerine ilişkin dönem sonu başarı notlarından oluşan akademik başarılarının bilgisayarca düşünme, eleştirel düşünme ve ... -
Ortaokul öğrencilerinin dijital ve evrensel ahlaki değerler algısı: Bir ilişkisel çalışma
(Amasya Üniversitesi, 2021)Okullarda bireylerin değer yargılarının gelişmesine ve bireyin isteklerine uygun yaşam kurmasına yardımcı olması amacı ile değerler eğitimi verilmektedir. Bu eğitim öğrencilerin değer bilgilerini geliştiren, onlara beceriler ... -
Ortaokul öğrencilerinin öğrenme düzeylerinin belirlenmesi: Dünya ve evren öğrenme alanı
(Amasya Üniversitesi, 2018)2005 yılında yenilenen fen bilimleri programında dört öğrenme alanı belirlenmiştir. Bu öğrenme alanlarından birisi de Dünya ve Evren öğrenme alanıdır. Dünya ve Evren öğrenme alanı ile birlikte klasik astronomi kavramlarına ... -
Ortaokul öğretmenlerinin materyal geliştirmelerine yönelik bir EPDS geliştirilmesi ve uygulanması
(Amasya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı ortaokul öğretmenlerinin materyal geliştirmelerine yönelik bir EPDS geliştirilmesi ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Tasarım tabanlı araştırma yöntemi kullanılan çalışmada nitel kısmında görüşme ... -
Ortaöğretime geçiş sınavları üzerine bir araştırma; fen bilimleri örneği
(Amasya Üniversitesi, 2018)ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA; FEN BİLİMLERİ ÖRNEĞİ Yusuf KAŞIKÇI Amasya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı, Yüksek Lisans, ... -
Öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerilerinin mantıksal matematiksel zekâ ve matematik akademik başarıları açısından incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2017)Bu çalışma öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerileri ile mantıksal matematiksel zekâ özalgıları ve matematik akademik başarıları ile ilişkisini ortaya koymayı hedeflemektedir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ... -
Öğrenme stillerinin ve eleştirel düşünme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Fen bilgisi öğretmen adayları
(Amasya Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada gelişimci araştırma yaklaşımı kapsamında enlemesine araştırma yöntemi kullanılarak Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarının sahip oldukları öğrenme stilleri ile ... -
Öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeyleri ile ekolojik ayak izlerinin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeyleri ile ekolojik ayak izlerinin incelenmesidir. Araştırmada betimsel araştırma yöntemleri içerisinden tarama modeli tercih edilmiştir. Çalışma 2013-2014 ... -
Öğretmen adaylarının çevre risk algısının belirlenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2018)Çalışmanın amacı çevre eğitiminde görev alacak öğretmen adaylarının çevreye yönelik duyarlılıklarını, çevre risk algılarını ve çevre bilgi düzeylerini belirlemektir. Araştırmada 2014-2015 eğitim öğretim yılında Amasya ... -
Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB)düzeylerinin öğrenme stratejileri ve düşünme stilleriaçısından incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) düzeyinin öğrenme stratejileri ile düşünme stilleri arasındaki ilişkinin demografik değişkenler açısından incelenerek ortaya koymaktır. ... -
Öğretmen ve öğrencilerin yeni medya okuryazarlığını etkileyen faktörlerin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada öğretmen ve öğrencilerin yeni medya okuryazarlık düzeyleri karşılaştırılmış ve her bir grubun yeni medya okuryazarlıklarını etkileyen faktörler incelenmiştir. Araştırma deseni olarak nicel araştırma yöntemlerinden ... -
Öğretmenlerin dijital yeterlikleri
(Amasya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin dijital yeterliklerinin farklı değişkenler açısından incelenerek öğretmenlerin dijital yeterlik profillerini ortaya koymaktır. Bu kapsamda nicel araştırma yöntemlerinden kesitsel tarama ... -
PhTAD türevli dihidropirol bileşiklerinin anti-kanser aktivitelerinin araştırılması
(Amasya Üniversitesi, 2020)Meme kanseri ve diğer tüm kanser çeşitleriyle mücadelede, kanserin gelişim ve yayılmasında etkili olan moleküler yolakların belirlenmesi ve antikanserojenik etki gösterebilecek yeni etken maddelerin keşfi daha etkili tedavi ... -
Physiological and molecular analyses in lettuce (lactuca sativa l.) plants grown under application of different nutrients in greenhouse
(Amasya Üniversitesi, 2020)Tarımda bitki üretimini ve üretilen bitkinin kalitesini artırmak amacıyla makro ve mikro elementler yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu tez çalışmasında; bor (B), bakır (Cu), demir (Fe), potasyum (K), azot (N), fosfor (P) ... -
Proje tabanlı Arduino eğitsel robot uygulamalarının öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerileri ve temel STEM beceri düzeyleri algılarına etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada proje tabanlı arduino eğitsel robot uygulamalarının öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerileri ve STEM beceri düzeyleri algılarına etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, iki farklı ... -
Proje tabanlı öğrenme etkinlikleri ile oyun tabanlı öğrenme etkinliklerinin akademik başarı, tutum ve motivasyona etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2016)Fen ve Teknoloji dersinin öğrenciler tarafından zor olarak nitelendirildiği bilinen bir gerçektir. Bu duruma neden olan etkenlerin başında, çocuğun geçmişten gelen kavram yanılgıları ve çevresinden duyduğu olumsuz fikirler ... -
Radyoloji birimlerinin ortam radyasyon doz dağılımlarının belirlenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2015)Radyasyon, doğada daima var olan ve her zaman birlikte yaşadığımız bir enerji çeşididir. Toprak, su ve havada var olan doğal radyoaktif elementler (40K, 232Th, 238U , 226Ra ) doğal radyasyon kaynaklarını oluştururken, ...