• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Transactional distance and learner outcomes in an online EFL context

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2021

Yazar

Kara, Mehmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This mixed-method study aims to investigate learners' perceptions of transactional distance and the association of those perceptions with learner outcomes in an online English as a Foreign Language (EFL) context. Transactional distance theory formed the theoretical basis of the study. The quantitative data were collected from the learners enrolled in the five sections of an online EFL course offered within five online undergraduate programmes. Qualitative data were collected from the interview with the teacher of these five sections, learner responses in open ended questions, and observations on online course sections. The findings indicated that learners' perceptions in terms of transactional distance and learner outcomes were more than moderate. These perceptions did not significantly change in terms of learner demographics except in the case of perceived satisfaction. Females felt more satisfied with the course than males. The findings also revealed that the components of transactional distance significantly predict learner outcomes of perceived learning and satisfaction. Transactional distance between learner and interface made the greatest contribution to the prediction of perceived learning while transactional distance between learner and teacher made the greatest contribution to the prediction of perceived satisfaction. The qualitative findings elucidated the contextual factors influencing the quantitative findings.

Cilt

36

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/02680513.2020.1717454
https://hdl.handle.net/20.500.12450/2327

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1574]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2182]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: