4-6 yaş gruba Kur'an kursu eğitiminin veli görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (Amasya örneği)
View/ Open
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Tarih boyunca insanlar her vakitte bir dine inanma gereksinimi duymuşlardır. Daha çocuk yaşta insanlar bir yaratıcı gücünün varlığına ve büyüklüğüne inanırlar. İşte bu inanma gücü çocukluk yıllarında en uygun şekilde verilmelidir. Çocuğa verilecek eğitimde çocukların gelişimsel özellikleri dikkate alınmalıdır. Bu çalışmamızda 4-6 yaş grubu çocuklarının gelişimsel özelliklerine, bu gelişimsel özelliklere göre din eğitimi verilirken nelere dikkat edilmesi gerektiğine ailelerin ve öğreticilerin dikkat etmesi gereken hususlara 4-6 yaş grubu Kur'an Kurslarının yasal dayanakları kuruluş amacı ve kazanımlarına değinilecektir. Son bölümde ise Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından açılan kurslarda verilen eğitimi değerlendirmek için kurslarda eğitim gören öğrenci velilerine yönelik anket uygulanmış ve elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Through out history, people have always needed to believe in religion. They believe in the existence and size of a creative power of people at a young age. This belief power should be given in the most appropriate way in childhood. While it is given education to the child, the development alcharacteristics of the children should be taken into consideration. In this study, It will be addressed to the legal basis, the aims and objectives of the 4-6 age group Qur'an courses and also it is about the developmental characteristics of children aged 4-6years, what should be considered when teaching religious education according to these developmental characteristics. In the last section, a question naire was applied to the parents who were trained in the courses to evaluate the education provided by Presidency of Religious Affairs and the results were evaluated.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMs54JRQNs3r_IVO_Pd03DRYFJ9JgPgUyrs2jMPi2OFtqGhttps://hdl.handle.net/20.500.12450/2010
Collections
- Tez Koleksiyonu [118]