Ortaöğretim dönemi öğrencilerinin din eğitiminde akran ilişkilerinin rolü (Amasya örneği)
Özet
İnsanoğlu, doğumundan ölümüne kadar sürekli bir değişim halindedir. Bu değişimin seyri gelişim dönemlere göre farklılık göstermektedir. Ergenlik de bu açıdan bakıldığında insanın kimlik arayışı içinde olduğu önemli bir gelişim dönemidir. Bireyin hayatında bu süreçte arkadaşlık ilişkileri oldukça önemli bir hal almakta ve akranlarıyla zaman geçiren ergen dini tutum ve davranışlarında, dini hayatının şekillenmesinde akranlarından etkilenebilmektedir. Bu etki ise ona verilen din eğitimi üzerinde birtakım değişikliklere neden olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı ergenlik dönemindeki bireylerin akranlarıyla olan ilişkilerinin, ergenlerin dini tutum ve davranışlarındaki etkisini görebilmek, ergenlerin örgün ve yaygın din eğitimi faaliyetlerine bakış açısını saptayabilmektir. Bunun için Amasya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 5 farklı ortaöğretim kurumu belirlenmiş ve 22/11/2019 – 15/01/2020 tarihleri arasında farklı sınıf seviyelerinden toplamda 462 öğrenciye anket uygulanmıştır. Sonuçta elde edilen veriler değerlendirmeye alınarak araştırma tamamlanmıştır. Çalışma iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmanın teorik kısmını oluşturan ergenlik döneminin gelişimsel özellikleri, ergenlikte akran ilişkileri ele alınmaktadır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise alan araştırmasından elde edilen bulgular ve bulgulara yönelik yapılan değerlendirmeler yer almaktadır. Human beings are in a state of constant change from birth to death. The course of this change varies according to development periods. From this point of view, adolescence is an important developmental period in which people seek identity. Friendship relations become very important in this process in the life of the individual and adolescents who spend time with their peers can be influenced by their peers in the shaping of their religious life and attitudes and behaviors. This effect may cause some changes on the religious education given to him. The aim of this study is to see the effects of adolescents 'relationships with their peers on adolescents' religious attitudes and behaviors, and to determine the point of view of adolescents on formal and non-formal religious education activities. For this purpose, 5 different secondary education institutions affiliated to Amasya Provincial Directorate of National Education were determined and a survey was applied to a total of 462 students from different grade levels between 22/11/2019 - 15/01/2020. The research was completed by evaluating the data obtained as a result. The study consists of two parts. In the first part, the developmental characteristics of the adolescence period, which form the theoretical part of the research, and peer relations in adolescence are discussed. In the second part of the study, the findings obtained from the field research and the evaluations made for the findings are included.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92Qkfk1YfR_0q5NfNmqz1ibDeq6z5xrLcBmSWx9DEsku-Phttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1947
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [118]