dc.contributor.advisor | Aylar, Faruk | |
dc.contributor.author | Tural, Azem | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T14:56:09Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T14:56:09Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=hcgrYffRbz0Z44UJEuLtwd0usnrsQdAIG_JxBmmjI-nPzwJy1erh4EFxlIU-iYxt | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/1846 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler Öğretmen adaylarının görüşlerine göre okul deneyimi dersinin öğretmenlik mesleğini nasıl yansıttığını belirlemektir. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılının güz döneminde Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı'nda öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencilerinden benzeşik örnekleme ile seçilmiş 6'sı kız 10'nu erkek olmak üzere toplam 16 öğretmen adayı ile yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemi, veri toplama aracı olarak da mülakat tekniği kullanılmış ve içerik analizi yapılmıştır. Çalışmada mülakatlardan elde edilen cevaplar temalandırılıp sonuçlardan yola çıkarak yorumlamalar yapılmıştır. Ayrıca elde edilen bulgular öğretmen adaylarının etkinlik raporları ile desteklenmiştir. Araştırmada öğretmen adayları genellikle okul deneyimi ile öğretmenlik mesleğini tanıyıp anladıklarını ve mesleki tecrübe kazandıklarını belirtmişlerdir. Bunun yanında öğretmen adayları gittikleri okullarda öğrenci merkezli ders işleyen, teknolojiden yararlanan, öğrenci ile sürekli etkileşim halinde olan öğretmenlere tanık olmuşlardır. Bu durumlara şahit olan öğretmen adayları, öğretmenlik mesleğine bakış açılarının değiştiğini ve kendilerinin de bu niteliklere sahip olmaya çalışacaklarını söylemişlerdir. Sonuç olarak bakıldığında araştırmaya katılan öğretmen adaylarının görüşlerine göre okul deneyimi dersinin önemli görüldüğü ve öğretmenlik mesleği ile ilgili daha kapsamlı ve gerçekçi deneyimler edinildiği görülmektedir. Ayrıca adaylar tarafından ders saatinin artırılması ve dönemlere yayılması gerektiği vurgulanmıştır. Bu sonuçlardan yola çıkarak okul deneyimi dersine eğitim öğretim hayatında daha fazla yer verilip etkinliğinin arttırılmasının öğretmen yetiştirmede daha faydalı olacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine how the school experience course reflects the teaching profession, according to the opinions of the social studies teachers candidates. The study was carried out in the 2016-2017 academic year with the fourth grade students who attended Amasya University Faculty of Education Social Sciences Teaching Department. Participants, 6 female and 10 male constitute a total of 16 teacher candidates, were selected from the Social Studies Teaching Department of Amasya University in the fall semester of 2016-2017. In the study, case study method was used from qualitative research designs. Interview technique was used as data collection tool. Descriptive analysis was performed in the study. In the study, the answers obtained from the interviews were themed and interpreted on the way out of the results. In addition, the findings were supported by activity reports of teacher candidates. In the study, prospective teachers generally stated that they had recognized and understood the school experience and the teaching profession and had gained professional experience. In addition, prospective teachers have witnessed teachers who continue to interact with the student, who are using student-centered courses, technology, and on-going schooling. Teacher candidates who have witnessed these situations have said that their perspective on the teaching profession has changed and they will also try to have these qualities. As a result, according to the opinions of the teacher candidates participating in the research, it is seen that the school experience lesson is important and more comprehensive and realistic experiences are obtained about the teaching profession. In addition, it was emphasized that the number of hours should be increased and spread over periods. It is thought that it would be more beneficial to increase the effectiveness of the school experience lesson by increasing the efficiency of the teacher education. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Aday öğretmenler | en_US |
dc.subject | Candidate teachers | en_US |
dc.subject | Okul deneyimi | en_US |
dc.subject | School experience | en_US |
dc.subject | Sosyal bilgiler eğitimi | en_US |
dc.subject | Social studies education | en_US |
dc.subject | Sosyal bilgiler öğretimi | en_US |
dc.subject | Social studies teaching | en_US |
dc.subject | Öğretmenlik | en_US |
dc.subject | Teaching Onaylandı | en_US |
dc.subject | Okul Deneyimi | en_US |
dc.subject | Öğretmen Adayları | en_US |
dc.subject | Öğretmenlik Mesleği | en_US |
dc.subject | School Experience | en_US |
dc.subject | Teacher Candidates | en_US |
dc.subject | Teacher Profession | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmen adaylarına göre okul deneyimi dersinin öğretmenlik mesleğine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of how the school experience course reflects theteaching profession according to social studies teachercandidates | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 96 | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 517272 | en_US |
dc.institutionauthor | Tural, Azem | |