Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB)düzeylerinin öğrenme stratejileri ve düşünme stilleriaçısından incelenmesi
Özet
Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) düzeyinin öğrenme stratejileri ile düşünme stilleri arasındaki ilişkinin demografik değişkenler açısından incelenerek ortaya koymaktır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemiyle belirlenmiştir. Çalışmanın örneklem grubunu Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi' nde öğrenim gören 291 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılan öğretmen adaylarının 170 ' i (%58,4) erkek, 121 ' i (%41,6) ise kadındır. Verilerin toplanmasında öğrencilerin demografik bilgiler elde edilebilmesi için "Kişisel bilgi formu", Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Düzeylerini ölçmek için "Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği", öğrenme stratejileri düzeylerini ölçmek için "Öğrenme Stratejileri Ölçeği" ve düşünme stilleri düzeylerini ölçmek için "Düşünme Stilleri Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 20 programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik analizi, bağımsız örneklem t-testi, ANOVA testi, Tukey Testi ve Games-Howell testi yapılmıştır. Ayrıca iki ölçek arasında var olan ilişkinin durumunu tespit etmek için pearson korelasyon katsayısı analizi tercih edilmiştir. Çalışma sonucunda öğretme adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeyleri ile öğrenme stratejileri arasında ilişki bulunmazken teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeyleri ile düşünme stilleri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırmanın sonunda ise bir takım önerilerde bulunulmuştur. This study aims to reveal the relationship between pre-service teachers' technological pedagogical content knowledge (TPCK) levels and learning strategies and thinking styles based on demographic variables. Relational survey model, one of the quantitative research methods, was employed in the study. The sample of the study was selected via convenience sampling method, which is one of the purposive sampling methods. The sample of the study consists of 291 pre-service teachers studying at Amasya University Education Faculty. 170 of the participating pre-service teachers (58.4%) are males while 121 (41.6%) are females. Data collection tool for demographic data is "Personal Details Form" whereas data collection tool for technological pedagogical content knowledge level is "Technological Pedagogical Content Knowledge Scale". To measure learning strategy levels, "Learning Strategies Scale" was employed, and "Thinking Styles Scale" was used to measure thinking style levels. SPSS 20 program was used for data analysis. To analyze the data, descriptive statistics analysis, independent samples t-test, ANOVA test, Tukey'stest, and Games-Howell test were used. Also, Pearson'scorrelation coefficient analysis was performed to reveal the nature of relationship between the two scales. At the end of the study, no relationship was detected between the pre-service teachers' technological pedagogical content knowledge level and learning strategies. However, a positive and significant relationship was detected between the pre-service teachers' technological pedagogical content knowledge and thinking styles. Some recommendations are provided at the end of the study.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fS4sqEZr79C_n60Rk6MjFSBZ--9_8Jp5OBMwQm4PMm7rltMC3rXdjoDthkzZBEsQhttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1835
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [184]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
İlköğretim öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) düzeylerinin yaşam boyu öğrenme, özyeterlik düzeyleri ve hizmet içi eğitim gereksinimleri açısından incelenmesi: Muş/Bulanık örneği
Çam, Ertuğrul (Amasya Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı Muş ili Bulanık ilçesinde görev yapan öğretmenlerin mesleki başarısında önemli olduğu düşünülen teknolojik pedagojik alan bilgisinin öz yeterlik, yaşam boyu öğrenme eğilimleri, hizmet içi eğitim ihtiyaçları ... -
Exploring relationships among TPACK components and development of the TPACK instrument
Pamuk, Sonmez; Ergun, Mustafa; Cakir, Recep; Yilmaz, H. Bayram; Ayas, Cemalettin (SPRINGER, 2015)Educators' interest in technological pedagogical content knowledge (TPACK) has been increasing. In parallel with implementations of TPACK-based activities taking place in different settings, efforts for assessing effectiveness ... -
Investigating the Role of Augmented Reality Technology in the Language Classroom
Solak, Ekrem; Cakir, Recep (FAC TEACHER EDUCATION, 2016)The purpose of this study was to inform about some of the current applications and literature on Augmented Reality (AR) technology in education and to present experimental data about the effectiveness of AR application in ...