Din eğitimi açısından Kur'an ve hadislerdeki analojik üslup
View/ Open
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2020Metadata
Show full item recordAbstract
İlahi mesajlar barındırmasının yanı sıra eğitsel içeriğe de sahip olan Kur'an ve hadislerde, soyut konular anlatılırken "bağlantı kurma" ve "benzerlikleri açığa çıkarma" üslubuna sıklıkla başvurulmuştur. Bu açıdan çalışmamızın amacı, din eğitimine konu olan soyut nitelikteki meselelerin öğretiminde Kur'an ve hadislerde kullanılan bu üslubun öğretim sürecini zenginleştiren boyutlarını tespit etmektir. Din Eğitimi sürecinde kullanılabilecek etkili bir yöntem olan analojinin Kur'an ve hadislerde geçen örneklerini belirleyip din eğitimi açısından değerlendirmektir. In the Qur'an and hadiths, which have an educational content as well as divine messages, the style of "making connections" and "revealing similarities" is frequently used when describing abstract issues. In this respect, the aim of our study is to determine the enriching dimensions of this style used in the Quran and hadiths in the teaching of abstract issues subject to religious education. Identifying the examples of analogy, which is an effective method that can be used in the process of Religious Education, in the Quran and hadiths, and evaluating them in terms of religious education.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1AtVf_3kwqbW352GEhbrPoRh5JIKoJbVcmtRS6TjCASjhttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1811
Collections
- Tez Koleksiyonu [118]