• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tahmin-Gözlem-Açıklama Stratejisinin Fen Laboratuarında Kullanımı: Kükürdün Molekül Kütlesi Nedir?

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2008

Author

Seher Tekin

Metadata

Show full item record

Abstract

Laboratuar çalışmaları, fen bilgisi öğretiminde önemli bir yere sahiptir. Fen bilgisi öğretmen eğitimi programındaki laboratuar çalışmalarının temel amacı, öğ-retmen adaylarına temel laboratuar bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Fakat öğrenci-lerin laboratuardan her zaman yeterince yararlanamadıkları bilinmektedir. Laboratu-ar etkinliklerinin etkililiğinin artırılması için farklı laboratuar stratejileri kullanılma-lıdır ki bunlardan biri de tahmin- gözlem- açıklama (TGA) stratejisidir. Bu çalışma-nın amacı, TGA stratejisine uygun fen deneyleri tasarlamak ve bunlardan birinin uygulama sonuçlarını nitel olarak değerlendirmektir. Çalışma verileri doküman ince-lemesi, görüşme ve gözlem teknikleriyle toplanmıştır. Donma noktası alçalmasından yararlanarak molekül kütlesi tayini deneyi laboratuarda uygulanmış ve uygulama sonuçları detaylı olarak verilmiştir. Bulgular, öğrencilerin fen laboratuarında TGA stratejisine göre deney yapmaktan hoşlandıklarını göstermiştir.
 
Science laboratory activities have got an important position in science teaching. The main purpose of laboratory experiments in the science teachers training program is to acquire some laboratory knowledge and skills for the prospective teachers. But it is known that science students don’t benefit from laboratory always adequately. Increasing the efficiency of laboratory activities is tried different laboratory strategies that one of them is prediction-observation-explanation (POE) strategy. The purpose of this study is to design science laboratory experiments based on the prediction- observation- explanation (POE) strategy and to evaluate qualitativly the result of one experiment performed in the laboratory. The data were collected document analysis, interview and observation tecniques. One experiment called “the determining of the molecular-weight through depression-of-the-freezing-point” was performed in the laboratory and the results of application were given detailed. The findings showed that students pleased with the POE strat-egy in science laboratory.
 

Source

Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

10

Issue

2

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RBNE5UTXo=
https://hdl.handle.net/20.500.12450/140

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: