Tahmin-Gözlem-Açıklama Stratejisinin Fen Laboratuarında Kullanımı: Kükürdün Molekül Kütlesi Nedir?
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Laboratuar çalışmaları, fen bilgisi öğretiminde önemli bir yere sahiptir. Fen bilgisi öğretmen eğitimi programındaki laboratuar çalışmalarının temel amacı, öğ-retmen adaylarına temel laboratuar bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Fakat öğrenci-lerin laboratuardan her zaman yeterince yararlanamadıkları bilinmektedir. Laboratu-ar etkinliklerinin etkililiğinin artırılması için farklı laboratuar stratejileri kullanılma-lıdır ki bunlardan biri de tahmin- gözlem- açıklama (TGA) stratejisidir. Bu çalışma-nın amacı, TGA stratejisine uygun fen deneyleri tasarlamak ve bunlardan birinin uygulama sonuçlarını nitel olarak değerlendirmektir. Çalışma verileri doküman ince-lemesi, görüşme ve gözlem teknikleriyle toplanmıştır. Donma noktası alçalmasından yararlanarak molekül kütlesi tayini deneyi laboratuarda uygulanmış ve uygulama sonuçları detaylı olarak verilmiştir. Bulgular, öğrencilerin fen laboratuarında TGA stratejisine göre deney yapmaktan hoşlandıklarını göstermiştir. Science laboratory activities have got an important position in science teaching. The main purpose of laboratory experiments in the science teachers training program is to acquire some laboratory knowledge and skills for the prospective teachers. But it is known that science students don’t benefit from laboratory always adequately. Increasing the efficiency of laboratory activities is tried different laboratory strategies that one of them is prediction-observation-explanation (POE) strategy. The purpose of this study is to design science laboratory experiments based on the prediction- observation- explanation (POE) strategy and to evaluate qualitativly the result of one experiment performed in the laboratory. The data were collected document analysis, interview and observation tecniques. One experiment called “the determining of the molecular-weight through depression-of-the-freezing-point” was performed in the laboratory and the results of application were given detailed. The findings showed that students pleased with the POE strat-egy in science laboratory.
Source
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
10Issue
2URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RBNE5UTXo=https://hdl.handle.net/20.500.12450/140