Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırma, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının matematik dersine karşı olan tutumlarını ve bazı temel kavramlar üzerindeki anlama seviyelerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma, Amasya Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören 229 öğretmen adayına uygulanmış bir çalışmadır. Bu çalışmada, öğrencilerin matematik dersine karşı olan tutumlarını belirlemek için tutum anketi ve temel matematik dersine ait bazı kavramların öğrenim düzeylerini tespit etmek için çoktan seçmeli sorulardan oluşan bir test kullanılmıştır. Bu anketin uygulanması neticesinde öğrencilerin, matematik dersine karşı yeterli sayılabilecek bir oranda olumlu tutum içerisinde oldukları ancak kavramların anlaşılması ve yorumlanması bakımından yeterli kazanıma sahip olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. This study has been designed for the class student teachers that they have been educated in class teacher department, their attitudes against mathematics lesson and by aim determining understanding level on the some basic conceptions. This study has been carried out a working to the 229 students have been attending in class teacher department of Amasya Education Faculty. A test has been used that consist of many optional questions for determining attitudes and for confirming their learning level some concepts belonging to mathematics lesson. At the end of this test carrying out the students have been enough in positive attitude against mathematics lesson but it has reached result that they haven’t been having enough gain understanding concepts and from the point of view commenting.
Source
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
9Issue
2URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpnNE9UWTI=https://hdl.handle.net/20.500.12450/138