Kimya Öğretmenleri İçin Geliştirilen Bir Hizmet-İçi Eğitim Kursunun Değerlendirilmesi: Trabzon Örneği
Özet
Hizmet-içi eğitim (HİE), öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yönelik değişik olanaklar sağlayan bir eğitim şeklidir. Bu çalışmada, kimya öğretmenlerine çağdaş kavram öğretim yöntemleri hakkında çeşitli bilgi ve beceriler kazanmayı amaçlayan bir hizmet-içi eğitim kursu hazırlanmış ve Trabzon’da uygulanmı ştır. Bu kursa, Trabzon’da görev yapan 25 kimya öğretmeni katılmıştır. Araştırmada özel durum yaklaşımı kullanılmıştır. Çalışma verileri HİE kursu başarı testi, kurs değerlendirme anketi, hatırla-kendini değerlendir anketi ve öğretmen mülakatlarıyla toplanmıştır. Başarı testi bulguları, öğretmenlerin kurs öncesi ve sonrasındaki test puanları arasındaki farkın anlamlı olduğunu göstermiştir. Kurs değerlendirme anketi bulguları, katılımcıların kursu büyük oranda etkili bulduklarını ortaya koymuştur. Mülakat bulguları, kursun öğretmenlere mesleki gelişim açısından önemli katkılar sağladığını göstermiştir. Kursun öğ- retmenler için yararlı olduğu, öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve becerilerini zenginleştirdiği ve çeşitli sosyal yararlar sağladığı tespit edilmiştir. Kursun öğretmen ihtiyaçları çerçevesinde planlanmış olması ve öğretmenlerin kursta gruplar halinde etkinlikler yapması, kursun etkililiğine önemli katkılar sağlamıştır. Öğretmenlerin çeşitli ihtiyaçlarının belirlenerek farklı HİE kursları- nın düzenlenmesi, diğer araştırmacılara önerilebilir. In- service education is a training process that is an advantage for teachers’professional development. In this study, a teacher training course was developed for chemistry teachers to be able to learn some comtemporary concept teaching and learning methods, and implemented in Trabzon. 25 chemistry teachers attended this course. A case study research methodology was used in study. Data were collected by the course achievement test, course evaluation questionaire, recall- evaluate test and interviews. The achievement test findings showed that teachers’ pre-test/post-test scores were meaningfully different from each others. The course evaluation questionaire findings showed that participants found course very effective. In interwievs were said that the training course were very useful to learn new teaching methods, learning approach and to gain social benefits. To develop the course according to teachers’ in-service needs and to engage teachers the teaching period by doing some activities were contributed to the effectiveness of the course. It was suggested that by determining science teachers’ in-service needs, different teacher training courses were organized.
Kaynak
Milli EğitimCilt
0Sayı
178Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpZME1UVTE=https://hdl.handle.net/20.500.12450/102