Ara
Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9
Oyunlaştırma yaklaşımının Türkçe dersi okuma ve yazma becerilerine yönelik tutum ve akademik başarıya etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2021)
Öğretim süreçlerinde yaşanan sıkılganlık, algı düşüklüğü, isteksizlik, öğrenim güçlüğü, akademik başarı düşüklüğü, derse yönelik ön yargı gelişimi gibi nedenlerle öğretim süreçleri güçleşmektedir. Bu sorunun giderilebilmesi ...
Ortaöğretim dönemi öğrencilerinin din eğitiminde akran ilişkilerinin rolü (Amasya örneği)
(Amasya Üniversitesi, 2021)
İnsanoğlu, doğumundan ölümüne kadar sürekli bir değişim halindedir. Bu değişimin seyri gelişim dönemlere göre farklılık göstermektedir. Ergenlik de bu açıdan bakıldığında insanın kimlik arayışı içinde olduğu önemli bir ...
8. sınıf Türkçe ve T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersine ait beceri temelli sorularla ilgili öğretmenlerin görüşleri
(Amasya Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmanın amacı ortaöğretime geçiş sınavı olan LGS özelinde, geniş ölçekli sınavlardaki Türkçe ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerine ait soruların değiştirilmesine ilişkin eğitimci görüşlerinin incelenmesidir. ...
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilimler algılarının metaforik analizi
(Amasya Üniversitesi, 2021)
Yapılan bu çalışma öğretmen adaylarının sosyal bilimler ile ilgili algılarını metafor (mecaz) yoluyla incelemeyi amaçlamaktadır. Metafor, birden çok kelimeyle anlatılacak bir kavramı daha az kelime kullanarak anlatmaya ...
Ders imecesi (Lesson study) mesleki gelişim yaklaşımının sınıf öğretmenlerinin pedagojik alan bilgisi gelişimine ve öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmanın amacı hayat bilgisi dersi, Evimizde Hayat ünitesinde ders imecesi yaklaşımının sınıf öğretmenlerinin pedagojik alan bilgilerinin gelişimine ve öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemektir. Çalışmada ...
İlkokullarda yetiştirme programı (İyep)'nın dezavantajlı öğrenciler açısından değerlendirilmesi
(Amasya Üniversitesi, 2021)
Eğitim, temelleri ailede atılan ve okul eğitimi ile devam eden dinamik bir süreçtir. Bu sürecin en önemli kademesi şüphesiz ki ilkokulda verilen eğitimdir. Okuma ve yazma gibi en temel beceriler ilkokulda kazanılmaktadır. ...
Sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, özyeterlik inançları, teknolojiye yönelik tutumları ve teknolojik pedagojik alan bilgileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2021)
Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumu, özyeterlik inançları, teknolojiye yönelik tutumları ve teknolojik pedagojik alan bilgileri arasındaki ilişkiyi incelemek; yaş, cinsiyet, mezuniyet ...
İlkokul öğrencilerinin okuma-yazma motivasyonunda sosyal-duygusal gelişim, azim ve okulda öznel iyi oluşun rolü
(Amasya Üniversitesi, 2021)
Değişen dünya düzeni eğitimde yenileşme hareketlerini zorunlu kılmaktadır. İlkokul döneminde bilişsel gelişim odaklı eğitimle birlikte sosyal-duygusal gelişim, motivasyon, sorumluluk alma, kararlılık ve mutluluk gibi ...
İlkokul öğrencilerinin yaratıcılık öz yeterlik algılarına anne-baba ve öğretmen tutumlarının etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2021)
Bir insanın yaratıcı olma becerisine ait kendi inancı olan yaratıcılık öz yeterlik, bireylerin gelecek yaşamında kazanacağı başarılar için oldukça önemlidir. Çağımızın en önemli becerilerinden olan yaratıcılık becerisinin ...