Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
ARAPÇADA “AÇIK MÜENNESLİK TÂ’SI” VE KUR’ÂN-I KERÎM’DE KULLANIMI
(2015)
Dillerde cinsiyet olgusunun insanlık tarihinin başlangıcından itibaren oluşmaya başladığı söylenebilir. Bazı dillerde cinsiyet sınıflandırması bulunmazken, birçoğunda eril-dişil veya eril-dişil ve yansız şekilde kategorize ...
“MEDİNE-İ AMASYA SÂKİNLERİNDEN KAPIKULU SİPAHİLERİ”:17. YÜZYILIN İLK YARISINDA AMASYA’DASOSYO-POLİTİK HAYATA BİR BAKIŞ
(2015)
"Soylu şahsı, temsil ettiği; burjuvayı ise ürettiği belirler" Goethe "Klasik" ya da geleneksel dönemi itibariyle Osmanlı İmparatorluğu'nda şehir ve hükümdar arasında en azından zihinlerde oldukça sıkı bir ilişki vardır. ...
ÇEVİRİ HİZMETLERİ ETİK KODLAR METİNLERİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
(2015)
Çeviri, gerek yazılı gerekse sözlü olsun tarih boyunca insanlar arası iletişimde önemli bir rol oynamıştır. Toplumda ürünler çok çeşitli biçimlerde tüketicilere sunulmaktadır. Çeviri işletmeleri ise bu ürünler içinde hizmet ...
BİR İFADE TARZI OLARAK TA?LÎKU’L- MUHÂL Bİ’L-MUHÂL
(2015)
Belâgatin bedi ve beyanla ilgili sanatlarını adlandırma ve kapsamlarını belirleme konusunda, bazı problemli meseleleri bulunmaktadır. Günümüzde belâgati veya alt dallarını konu edinen kitaplarda, bazı ifade tarzlarının hiç ...
İLAHİYAT FAKÜLTESİ HAZIRLIK SINIFI ÖĞRENCİLERİNİN ARAPÇA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ (D.Ü.İ.F. ÖRNEĞİ)
(2015)
Bu araştırma, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Arapça Hazırlık Sınıfları öğrencilerinin Arapça dersine yönelik tutumlarını, cinsiyet, mezun oldukları lise ve I./II. öğretim değişkenlerine göre incelemeyi amaçlamaktadır. ...
REKREASYON MERKEZİ PROJELERİNİN PLANLANMA AŞAMASINDA KARŞILAŞILAN DURUMLAR: AMASYA ÖRNEĞİ
(2015)
Rekreatif yerlerin daha işlevsel olarak kullanılabilmesi için planlama aşamasına dikkat edilmesi gerekmektedir. Yapılan yanlışlıklar veeksikliklerde uygulama aşamasına gelmeden değişiklik yapabilme imkânıolduğu için planlama ...
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ İLE İLGİLİ DUYGULAR, TUTUMLAR VE KAYGILAR ÖLÇEĞİ’NİN TÜRKÇEYE UYARLAMA, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
(2015)
Bu araştırmanın amacı, orijinali ChrisForlin, ChrisEarle, Tim Loreman ve UmeshSharma (2011) tarafından geliştirilen Kaynaştırma Eğitimi İle İlgili Duygular, Tutumlar ve Kaygılar Ölçeğinin (KEİDTKÖ) Türkçeye uyarlama ...