Search
Now showing items 1-10 of 65
‘‘Işığın ve sesin yayılması’’ ünitesini buluş yoluyla öğrenmenin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi
(Adıyaman Üniversitesi, 2017)
Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri dersi 5. Sınıf ''Işığın ve Sesin Yayılması'' ünitesinin buluş yoluyla öğretiminin öğrencilerin derse ilişkin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Bu amaç ...
Fen Lisesi Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
(2023)
Bu araştırmanın amacı, fen lisesi öğrencilerinin Grasha-Riechmann öğrenme stilleri ölçeğine göre okul, sınıf seviyesi, cinsiyet ve mezun olunan ortaokul değişkenleri çerçevesinde öğrenme stillerini belirlemektir. Araştırma ...
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitsel Oyunlar Hakkında Görüşleri: “En Süratli Ses" Oyunu
(2021)
Yapılan çalışmada fen bilimleri dersi 6. sınıf “Sesin Sürati” konusuna yönelik bir eğitsel oyun geliştirmek ve fen bilimleri öğretmenlerin “En Süratli Ses” isimli geliştirilen bu oyun hakkında görüşleri nelerdir? problemine ...
Adaptation of the Science Experience Scale in Informal Environments into Turkish: Validity and Reliability Study
(2021)
Purpose: The purpose of this study is to adapt the Science Experience Scale in Informal Environments (ScESInE), which wasdeveloped by Gafoor and Narayan (2008), to Turkish culture and to evaluate the validity and reliability ...
Bilimsel Öyküler İçeren Eğitsel Oyunlar ile Fen Öğretimine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
(2022)
Fen bilimlerinde soyut düşünme becerisi gerektiren konu ve kavramların anlaşılmasına yönelik alternatif öğretim ortamları hazırlamak öğretmenler için kaçınılmazdır. Bu çalışmada 6. sınıf kuvvet ve hareket ünitesi kazanımlarına ...
Sokratik Sorgulama Yöntemine Dayalı Geliştirilen Fen Etkinliklerinin Uygulanabilirliğine Yönelik Öğretmen Görüşleri
(2021)
Bu çalışmanın amacı sokratik sorgulama yöntemine dayalı geliştirilen 5, 6, 7 ve 8. sınıf fen etkinliklerinin uygulanabilirliğine yönelik öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma deneyimli fen bilimleri öğretmenlerinin ...
Konya Bilim Merkezine Yapılan Bir Sanal Gezintinin Bilimsel Etkisi Hakkında Öğretmen Görüşleri
(2021)
Müzeler, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, bilim merkezleri gibi geleneksel okul dışı öğrenme ortamlarının yanı sıra internet tabanlı sanal gezinti sayfaları da birer okul dışı öğrenme ortamıdır. Bu çalışmada Konya ...
Mıknatıs Konusunun Öğretimine Yönelik Geliştirilen Eğitsel Bir Oyun Hakkında Öğretmen Görüşleri
(2021)
Dünyası oyundan ibaret olan çocuklar için, oyundan uzak bir eğitim düşünülmemelidir. Bu nedenle eğitsel oyunlar etkili bir eğitim için temel araçtır. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin eğitsel oyunlara ve ilkokul 4. sınıf ...
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenlerle İncelenmesi
(Tamer KUTLUCA, 2017)
Araştırmada fen bilimleri öğretmen adaylarının Felder Silverman öğrenme stillerine göre öğrenme stillerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler yönüyle incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama modeli kapsamında ...
FEN ÖĞRETİMİNDE BİLGİ HARİTASI KULLANIMI: EKOSİSTEM ÖRNEĞİ
(Dicle Üniversitesi, 2011)
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersi Canlılar ve Enerji İlişkileri ünitesi Besin Zincirinde Enerji Akışı ve Madde döngüleri konuları kapsamında ekosistem konusunun öğretiminde bilgi haritalama ...